Sutteflasker, Jern og mælk

15. december 2010

Alder:
11 mdr.

Sutteflasker, Jern og mælk

Hej Helen

Så er jeg lige tilbage med et par spørgsmål. Luna der nu er 11 mdr. får kun 1 flaske dagligt - inden hun skal i seng. Her tager hun ca. 140 ml. NAN 2.
Så hun får jo ikke 400 ml. om dagen og skal derfor have jerndråber. Men vi har købt nogle på apoteket, men hun får meget dårlig mave af dem. Kan du anbefale andre alternativer..?

Mht. MME - burde vi gå over til NAN 3 eller er det ligemeget..?

Hun er ikke rigtig begyndt af drikke alm. sødmælk endnu - vi har budt hende det ...

Annonce

... - men hun virker som om hun ikke rigtig kan lide det - er der nogle retningslinjer for hvor meget alm. mælk de skal have om dagen i hendes alder..?

Og sidste spørgsmål går på hendes sutteflasker - så vasker vi dem altid i opvaskemaskinen. Flaskesutterne og hendes sutter, vasker vi i hånden og koger. Men er det stadig nødvendig at koge selve flaskerne..? Vi laver altid flasken til hende lige når hun skal have den - så den står aldrig med mælken i.

På forhånd tak.

Hilsner fra
Kristina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Præmature allergidisponerede spædbørn

Hos meget små præmature allergidisponerede børn kan der være mere væsentlige ernæringsproblemer end allergiforebyggelse at tage højde for. Derfor må man altid tage individuelle hensyn, hvor det vigtigste er, at barnet kommer i trivsel.

Et præmaturt barn tilbydes samme allergiforebyggende diæt som mature allergidisponerede spædbørn. Modermælk er den bedste ernæring, og hvis dette ikke er muligt tilbydes barnet en special erstatning.

Det vides ikke, hvor længe det er...

Læs mere i Babylex

Vaner og børn

Alle familier har deres egne vaner og rutiner. Det, at tingene gøres på en bestemt måde, giver tryghed for barnet. Et lille barn vil altid have det bedst, når noget er genkendeligt.

Hvis det lille barn skal passes, er det derfor en rigtig god idé, at den der passer barnet, forsøger at efterligne de rutiner og vaner, som barnet kender.

Børn elsker gentagelser og elsker derfor også lege som borte-tit og klappe-kage. De større børn føler stor glæde ved at se den samme...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Mange tak for dine mange meget gode og brugbare råd. Jeg er glad for at man kan skrive til dig. Ingen som jeg har mødt har så mange gode konkrete råd som du har og samtidig kan man altid mærke at det er med et stort hjerte. Tak! Persi